Minding the Gap

Vier jongeren bezochten de UU voor participatieve sessie

Vier van onze jongeren bezochten afgelopen dinsdag de Universiteit Utrecht. Normaal gesproken waren de participatieve sessies altijd in het buurthuis bij hen in de wijk. Deze keer kwamen ze naar ons. Een beetje indrukwekkend vonden ze het wel, zo’n campus met allemaal studenten. Eenmaal aan het werk in de faculteitskamer, hebben ze weer bewezen waarom hun stem gehoord moet worden. Ze hebben fantastische plannen gemaakt om hun wijk leuker en fijner te maken voor jongeren. Zodat jongeren zich minder ongelijk behandeld voelen, en daardoor een betere mentale gezondheid hebben. Wie weet posten wij binnenkort al wel over de initiatieven van deze jongeren, zoals een wijk social media of een voetbaltoernooi. Stay tuned!

Dank aan Aissa van Indebuurt033 voor zijn aanwezigheid tijdens deze bijeenkomst! Als jongerenwerker weet hij als geen ander wat er nodig is om aansprekende activiteiten voor jongeren te organiseren.